Boksen Den Haag

Met personal boks training van PT24 train je 1-op-1 met jouw trainer, op jouw gewenste locatie(buiten, op het strand, of bij ons in de gym) aan je fysieke conditie, vetverbranding en reactievermogen.

boksen-denhaag

In de trainingen leren we je hoe je weerbaarder word en hoe dit je zelfverzekerdheid een enorme boost kan geven. Er komt veel meer kijken bij het boksen dan alleen het gericht slaan op pads of een tegenstander. Het boksen maakt je behendiger, sneller, flexibeler en kan ook nog eens wonderen doen voor de spieren in je bovenlichaam en middel door de vele rotaties die elke beweging met zich mee brengt.

De bokstrainingen hebben een laag instapniveau waardoor iedereen kan beginnen met boksen. Er zijn eindeloze variaties mogelijk in de combinaties die we doen, de verschillende drills(oefeningen) en het niveau van cardio(conditionele) training.

Of je nu 70 jaar oud bent of pas 7..boksen is voor iedereen en geschikt voor alle niveau’s. Je hoeft nooit de ring in te stappen of te sparren. Deze trainingen op zichzelf zijn al ruim voldoende om de basis van zelfverdediging onder de knie te krijgen en je tegelijk een enorme boost in zelfvertrouwen te geven.

boksen-den-haag

Boksen Den Haag

Cardioboksen heeft, net zoals competitief boksen, ook een effect op gewichtsverlies. Het is een geweldige aerobe oefening. Het zorgt er namelijk voor dat je een groot aantal extra calorieën verbrandt waardoor je dagelijks makkelijker in een negatieve calorie balans komt. Door 2 tot 3 keer per week een bokstraining te doen vergroot je het wekelijkse calorietekort en kun je al snel verwachten dat je vet zal verliezen. Daarnaast zorgt boksen ervoor dat je hart sneller gaat kloppen, helpt het tegen hoge bloeddruk, vermindert het de kans op hartaandoeningen, beroertes en diabetes. Voor mensen met overgewicht kan het naast gewichtsverlies ook het uithoudingsvermogen verbeteren waardoor alledaagse taken zoals lopen, joggen of een trap beklimmen makkelijker worden.

Met een bokstraining van één uur verbrandt je al gemiddeld 350 tot 450 calorieën. Hierdoor kan cardioboksen perfect gebruikt worden als aanvulling op jouw programma.

Bij het boksen gebruik je immens veel verschillende spieren. Dit komt omdat je tijdens de typische boksbewegingen in heel wat dynamische vlakken beweegt. Je maakt voorwaartse, achterwaartse, opwaartse en roterende bewegingen, om er maar een aantal te noemen.. Je ‘zwaait’ als het ware met je armen, je maakt krachtige extensies en trekt weer terug. De schouderspieren worden hierbij ook constant geactiveerd en door de licht gehurkte houding gebruik je veel van je core, rug en beenspieren.

Naast de bokstrainingen op locatie bieden wij ook 1-op-1 bokstrainingen in de buitenlucht aan. Dit kan plaats vinden in het park(momenteel geven wij deze lessen in het Haagse Bos of de Paleistuinen) of op het strand van Scheveningen. Boksen is een cardio-intensieve trainingsvorm door alle veelzijdige bewegingen die erbij komen kijken. De verhoogde zuurstofinname die je hebt in de buitenlucht maakt dit de ideale plek voor bokstrainingen.

Benieuwd naar alle voordelen van bokstraining? Lees het in ons artikel over Boksen.

Vraag een proefles aan

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang iedere week de beste tips & tricks om je voeding en lifestyle om te gooien
Wij zullen altijd discreet omgaan met je gegevens
Something went wrong. Please check your entries and try again.
Scroll naar top